VERGROOT UW BEREIK EN BENADER NIEUWE DOELGROEPEN

Hoe effectief gebruikt u social media marketing?

Social Media Marketing is belangrijk want wij kunnen duidelijk zijn over 1 ding: uw bedrijf dient aanwezig te zijn op social media! Of u nu een kleine lokale winkel heeft of u doet internationaal zaken, social media zou een essentieel onderdeel van uw marketingstrategie moeten zijn.
Via social media legt u contact met uw klanten en benaderd u nieuwe doelgroepen waardoor u de bekendheid van uw bedrijf, product of dienst vergroot. Social media stellen u in staat meer leads te genereren en uw verkopen te stimuleren.

Mocht u zich afvragen of u wel genoeg mensen kunt bereiken middels Social Media Marketing, bedenkt u zich dan dat meer dan de helft van de wereldbevolking inmiddels actief is op social media. We praten dus over ca. 4 miljard gebruikers! Wist u dat overigens het allergrootste deel hiervan social media via de mobile telefoon gebruikt?

Er zijn voor uw Social Media Marketing vele kanalen tot uw beschikking: FaceBook, Instagram, YouTube en LinkedIn zijn namen die u ongetwijfeld kent en zeer waarschijnlijk zelf ook gebruikt.

Oranje ICT helpt u graag met uw zichtbaarheid op social media. Afhankelijk van uw doelstelling en uw doelgroep plaatsen wij advertenties op social media, het ene kanaal is nu eenmaal beter geschikt voor een bepaalde doelgroep dan een andere.

op zoek naar een van onze andere vormen van online marketing?

  • Ruim 95% zoekt via Google

    Elke dag voeren 10 miljoen Nederlanders een zoekopdracht uit in Google. Google is daarmee de meest populaire zoekmachine in Nederland. 2/3 van alle Nederlanders gebruikt een zoekmachine om producten of diensten te vinden.

  • Veilige verbinding

    Beveiliging van website is meer dan ooit van essentieel belang.
    Een SSL certificaat is tegenwoordig dan ook verplicht en Google zal een website zonder dit certificaat dan ook als onveilig aanduiden.

  • Aanbevolen door klanten

    Onze klanten zien ons als een zeer professionele organisatie waarmee het plezierig samenwerken is, flexibel en servicegericht en bovenal betrouwbaar. Benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen?

Bereik effectief nieuwe doelgroepen

Social Media Marketing (SMM)

Een aantal voordelen van SMM:

  • checked
    Hogere conversiepercentages
  • checked
    Verbeterde zoekmachine rankings
  • checked
    Meer bezoekers naar uw website
  • checked
    Verhoging merkloyaliteit
  • checked
    Beter inzicht in de doelgroep
  • checked
    Verhoging merkbekendheid
SMM bij Oranje ICT
Prijzen en pakketten

SOCIAL MEDIA MARKETING

U kunt bij ons maandelijks of jaarlijks betalen. Betaald u per jaar dan ontvangt u een aantrekkelijke korting op de prijzen van de pakketten.

Aanwezig

€ 379 p/m
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 8 posts
  • rapportages per 2 maanden

Actief

€ 719 p/m
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 16 posts
  • rapportages per 2 maanden

Zeer actief

€ 1.045 p/m
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 24 posts
  • rapportages per maand

Aanwezig

€ 4.319
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 8 posts
  • rapportages per 2 maanden

Actief

€ 8.209
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 16 posts
  • rapportages per 2 maanden

Zeer actief

€ 11.939
Prijs is excl. BTW
  • setupkosten: € 250
  • strategie definiëren
  • basis post lay-outs
  • 24 posts
  • rapportages per maand

MAATWERK

Onze pakketten zijn samengesteld op basis van de meest voorkomende situaties. Maar soms is een aanpak op maat de beste oplossing, in dat geval stellen wij een pakket op maat samen wat volledig aan uw wensen tegemoet komt.

Het SMM traject?

AFHANKELIJK VAN UW ABONNEMENT

Vaststellen huidige social media aanwezigheid · Vaststellen doelgroep · Bepalen social media kanalen · Content creëren · Content momentum · Content plaatsen · Meten en analyseren · Monitoren · Aanpassen en bijsturen · Rapporteren

FAQ

VEEL GESTELDE VRAGEN

Hier staan de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij neem dan even contact met ons op.

Waarom zou ik social media gebruiken?

Omdat social media een enorm online aandeel heeft, een groot gedeelte van de tijd die online wordt doorgebracht bestaat uit social media. Bent u op zoek naar een uitbreiding van uw doelgroep dan is social media essentieel voor uw bedrijf, product of dienst.

Welke sociale media kanalen kan ik het beste gebruiken?

Het korte antwoord: het hangt ervan af. Hoewel Facebook een prima startpunt is, leren wij u graag beter kennen om te bepalen welke kanalen voor u het meest geschikt zijn. Omdat elke klant uniek is, hangt de beslissing op welke kanalen u tijd wilt besteden af van factoren zoals waar uw doelgroep zich bevind, welke producten en / of diensten uw bedrijf levert en de doelen die u wilt bereiken.

Hoe vaak moet er een bericht gepost worden?

Op de meeste kanalen is het het beste om minstens twee keer per week te posten, maar sommige social mediakanalen vormen hierop een uitzondering. Op Twitter en Pinterest zult u bijvoorbeeld vaker posten zolang er maar kwalitatieve content is. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van verhalen (stories) die maar 24 uur bestaan kunt u een prikkel aan de doelgroep geven om snel te reageren.

Wanneer moet er wat gepost worden?

Niet alleen het regelmatig plaatsen van een bericht is belangrijk, het is ook erg belangrijk wanneer een bericht wordt geplaatst Als uw doelgroep meestal niet beschikbaar is als u een bericht plaatst dan is deze niet effectief. Wij gebruiken speciale software die het juiste bericht, op het juiste tijdstip op de juiste kanalen plaatst!

Wat is het verschil tussen een advertentie en een post?

Een bericht is inhoud die u op sociale media deelt, zodat uw volgers deze op een organische manier kunnen zien. Een advertentie is een betaalde post om een doelgroep buiten uw volgers te targeten op basis van demografische gegevens en interesses. Omdat de meeste algoritmen voor sociale media het aantal volgers beperken dat de inhoud van uw bedrijf op een organische manier ziet, raden we aan om belangrijke of relevante berichten te promoten om te garanderen dat meer mensen ze zullen zien.

Hoeveel budget heb ik nodig?

Dit hangt uiteraard af van de doelstellingen. Wij raden echter meestal aan om met een lager budget te beginnen en door middel van meten en aanpassen het budget eventueel bij te stellen. Voor FaceBook adviseren wij om € 10,00 per dag te besteden.

  • doelstelling

    Doelstellingen

    Voordat u begint met het adverteren of posten op social media dient u vast te stellen wat u wilt bereiken. Wilt u de merkbekendheid vergroten, hoogwaardige leads genereren, de verkopen boosten, betere interactie met uw klanten of meer bezoekers naar uw website? Als de doelstellingen zijn vastgesteld kan begonnen met het creëren van 1 of meer campagnes.

  • doelgroep

    Doelgroep

    Het vaststellen van de doelgroep is naast het vaststellen van de doelstellingen een 2e zeer belangrijke stap. Op basis hiervan bepalen wij de meest geschikte kanalen en kunnen wij ook een benodigd budget vaststellen.

  • budget

    Budget

    Dit hangt uiteraard af van de doelstellingen. Wij raden echter meestal aan om met een lager budget te beginnen en door middel van meten en aanpassen het budget eventueel bij te stellen. Voor sommige kanalen adviseren wij echter om een andere methodiek te gebruiken, alles in overleg met u natuurlijk.

  • social-media-kanalen

    Social media kanalen

    Door het grote aanbod social media kanalen is het voor veel klanten niet duidelijk waar het beste kan worden geadverteerd. Wij weten echter precies waar uw doelgroep zich bevind en hoe we deze het beste kunnen bereiken. Wij houden de verschillende social media nauw in de gaten en waar wij kansen voor u zien zullen wij deze gebruiken.

  • social-media-content

    Content

    Een goede post of advertentie valt of staat met de inhoud. Wij creëren content die niet alleen aansluit bij uw doelgroep maar die ook prikkeld en uitdaagt. Content zowel geschreven, als beeld of als video wij regelen het voor u.

  • social-media-planning

    Planning

    “Timing is essential” en dat geld zeker ook voor uw bericht. Onder ander d.m.v. demografische gegevens bepalen wij het juiste tijdstip waarop uw bericht wordt geplaatst. Gaandeweg wordt dit tijdstip steeds meer getuned mede ook dankzij historische gegevens van uw eerdere berichten.

  • seo-rapportages

    Rapportages

    U bent uiteraard benieuwd naar het verloop van us social media campagnes. Wij zorgen voor een uitgebreide rapportage waarin op duidelijke wijze de stand van zaken wordt weergegeven en het verloop van de social media activiteiten wordt weergegeven. Zo bent u altijd up to date!

  • evaluatie-en-advies

    Evaluatie & advies

    Wij hebben meerdere tools om het succes van een social media campagne te meten en te evalueren en op basis van die uitkomst adviseren wij u over het vervolgtraject. Wij bekijken ook de feedback op uw berichten en kunnen aan de hand daarvan eventuele aanpassingen doen. Ook u krijgt zo een zeer goed inzicht over hoe uw berichten worden ontvangen.

  • monitoring-en-analyse

    Monitoring & analyse

    Nadat een bericht of advertentie geplaatst is gaan onze software tools aan de slag. Ieder moment weten wij de status en de reacties vanuit de doelgroep. Dit is essentieel om voor u het meeste uit uw bericht of advertentie te halen met zo min mogelijk kosten.

LATEN WIJ EENS PRATEN

Social Media Marketing

Met de verschillende social media en bijbehorende doelgroepen kan het lastig zijn om een effectieve campagne op te starten. Het is dan ook verstandig om vooraf contact met ons te hebben zodat wij u kunnen adviseren. Wilt u een op maat gemaakt SMM pakket? Dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen om alle ins en outs te bespreken.